16 jan. 2009

Obefintliga magmuskler

När jag skrev inlägget innan om min pilatesboll (föresten bebis somnade om) så kom jag på att jag måste berätta om den hemska stunden då jag insåg att mina magmuskler var obefintliga... I december gick jag och köpte mig ett klippkort på Friskis och tänkte att nu skall jag testa och komma igång och få tillbaka kroppen i form :) Första passet ett medelgympapass inleddes starkt och i ärlighetens namn måste jag med stolthet säga att allt gick galant FÖRUTOM magövningarna på golvet... Första gången la jag mig glatt ner och var redo för en första sit-up men döm om min förvåning när jag tar i och INGENTING HÄNDER, jag rubbar inte överkroppen en millimeter från golvet, det är bara mitt stackars huvud som sticker rätt upp medan resten ligger kvar därnere... oj då tänker jag, jag måste nog ta i lite mer och tar i för kung och fosterland MEN ICKE, överkroppen ligger där den ligger och jag fäktar med armarna för att med deras hjälp kanske övertala den att iaf lyfta liiiiite men inte då!! Efter passet rusade jag ner i gymet och satt mig i magmaskinen och då gick det bättre med minimalt med vikt på... :) Nu ligger min fina blå pilatesboll och väntar på mig, ropar till mig att jag skall lägga mig på rygg och utan att ramla av häva mig upp och ge musklerna i bålen vad de tål!
En annan skojig dimension till detta att vara utan magmuskler är att jag ju har uuuuuruuuusel balans, vi gick på stranden vid nyår då det var kallt och alla små bäckar som korsar stranden hade flutit ut och frusit så hela stranden var som en skridskobana och himmel vad svårt det var för mig att gå där och hålla balansen, jag var heeelt slut i mellangärdet efter ett par hundra meter. Med skridskor på fötterna gick det dock bättre som gammal skridskoprinsessa man är!

Inga kommentarer: