22 jan. 2009

En dag i Fröken Lefflers liv

Såhär kan en vanlig dag för sexmånaders liten hemmafis se ut:
Mellan sex och sju är det dags att börja vakna och träna på att prutta med munnen och värma upp stämbanden med lite glatt joller och arbeta med benpendling och armviftning, kanske även flytta runt några gossedjur i sängen och kasta över nappen in i mammas säng. När mamma börjar vakna så är det bäst att le så stort man bara kan för då hamnar man på skötbordet och kan passa på att göra nummer två. När sedan pappa duschat klart kommer han och hämtar mig och jag får sitta med honom när han äter frukost. Det bästa är att man kan kasta ner sina saker hur många gånger som helst, han hämtar alltid upp dom igen!! Sen orkar sig ääääntligen mamma upp och då blir det smaskensgröt till frukost och om man har tur även ett par sånger. Sedan hänger vi en stund i köket så mamma oxå får äta frukost och sen är jag så trött så trött och får sova en timme eller två. När jag vaknat igen brukar vi ta en promenad, ibland går vi och handlar lite mat och ibland går vi ner på stan en sväng. Väl hemma igen börjar mamma rassla med lådorna i frysen och då vet jag att det är dags för lunch!! Ibland fisk med morot och broccoli, ibland kyckling med morot och rotselleri och har jag tur får jag även favoriten majspuré och som final så mycket banan jag orkar. Sedan leker vi tills jag är så trött så jag nästan somnar stående (jaja jag står kanske inte helt själv men med lite hjälp och stöd från mamma står jag jättefint). Det bästa med att vakna sen är att då får jag äta hos mamma och det är supermysigt!! På sen eftermiddagen kommer höjdpunkten när pappa äntligen kommer hem för då är jag lite trött på att bara hänga med mamma hela tiden, man måste faktiskt ha lite ombyte oxå, hon sjunger ju alltid samma sånger och gör samma lekar, klart man tröttnar! Pappa sjunger iofs inte så mycket men han är skojig ändå. Då brukar jag få vara med dom i köket medan dom berättar om hur dom haft det under dagen och börjar laga mat och sånt. Ibland får jag smaka lite på deras mat men oftast får jag vänta till det är dags för kvällsgröten, det är godis det! När jag har ätit den är det skönt att få gå och lägga sig igen för vid halv åtta orkar jag inte mer utan känner att jag verkligen behöver min skönhetssömn för att orka störa mamma lite under natten och framförallt för att nästa dag ju är superspännande!!

Inga kommentarer: