30 jan. 2009

Mina vänner 2!

Jag skrev innan om två av mina bästa vänner och jag måste skriva om ytterligare en som jag värnar om. Även hon bor, till min stora sorg, i Stockholm och lever sitt liv med man och två barn och hektiskt jobb. Vi talades vid för ett par veckor sedan, första ordentliga samtalet på väldigt länge och jag kände att så mycket har hänt med henne som jag har missat. Det är fortfarande en av mina bästa vänner som jag lärt känna utan och innan men mycket har hänt i hennes liv på alla fronter så hon har utvecklats vidare och där behöver jag komma ikapp. Betyder det att jag själv står stilla? Är det så att halva utvecklingen är min egen som jag inte är medveten om? Jag måste nog snart lämna Fröken Leffler i sin faders vård en helg och resa tvärs över landet till huvudstaden och återta kunskapen om mina vänner! Sitta en hel kväll och natt med alldeles för mycket vin och bara prata, göra vårt varv runt bordet där man på djupet pratar om varje person en i taget. Åh, vad jag saknar det!!

Inga kommentarer: