17 okt. 2011

Helgen!

Vab i fredags men hade ändå goda vänner på besök. Fröken Leffler var pigg och glad och lite hostig men gick hela dagen och längtade till kvällen när besöket skulle komma. Längtan var nog dels till personerna i fråga men även till den Creme Brülee hon visste skulle komma under middagen. Familjens två barn är 9 och 7 en flicka och en pojke och ojojoj, va roligt det var att se vårt lilltroll och hur hon studerade och härmade den 9åriga flickan! Blyg som vanligt men noggrannt iakttagande.

På lördagen var det dags att fira fars 75 års dag med lunch i Lerum. Väldigt god mat och trevligt. Jag hade satt mig i sinnet att jag skulle hålla tal, började skriva lite på jobbet när jag kom på något käckt men sen blev blocket kvar där och jag var hemma ett par dagar och i all stress fick vi snabbt köra inom och hämta på vägen till Lerum. Talet framfördes därför ofärdigt och orenskrivet, med allehanda konstigheter och svårtydda krumelurer... blev av förståeliga skäl inga stående ovationer :)

Efter lunchen var det en lycklig Fröken Leffler som droppades hos mormor och hon hann inte in förrän hon var hos dockorna i dockskåpet och började plocka. Hon fick en mysig kväll och söndag där medan maken och jag tapetserade vårt blivande sovrum. Snaaaart kan vi nog flytta ut ur TV-rummet och få ett riktigt rum, med en dörr man kan stänga... och börja med TV-rummet för att, när det är klart, få bort TV från sin trevliga placering mitt för öppna spisen! Enligt projektplanen skall detta vara utfört innan jul - check! Har funderat på om jag kan slänga in nån bonus som baseras på färdigställandets relation i antal dagar räknat till julafton, bara för att ge en extra morot åt maken... :) Helgen avslutades sedan med att jag gjorde en egen Chicken tikka masala, oj det blev gott!

Inga kommentarer: