21 okt. 2008

babysim...

I fredags var det äntligen dags, Lilla Fröken Leffler och jag skulle för första gången gå och bada tillsammans!! Detta hade jag längtat efter, bara tanken på att få göra något roligt tillsammans och inte bara äta, byta, trösta, vagga, leka osv, var helt underbar. Men så gick det väl inte riktigt som vi tänkt oss. Jag hade varit jätteförkyld hela helgen innan och lilltjejen fick en liten släng av det oxå, det lät lite tjockt i bihålorna och hennes temp låg runt 37,5. Dagen D var hon dock feberfri men lite småkinkig. Väl på plats bland bebisar, bebisstolar, mammor och pappor fick Fröken Leffler nog, det var inte vad hon hade tänkt sig och det talade hon om för hela gruppen och andra i närheten, ingenting fungerade. Där stod jag ensam och försökte få henne lugn och alla par tittade på mig med sina små tysta ungar i famnen... Instruktören kom fram och kände på henne och tyckte hon kändes varm, KONSTIGT, ungen hade ju gallskrikit den senaste stunden och det gör henne ganska svettig... Till slut sa hon till mig att det inte var någon idé att försöka gå i vattnet med henne när hon skrikit så länge så vi fick ta vårt pick och pack och gå därifrån, hon alltjämt skrikande och jag superledsen. Nu går jag och oroar mig för att allt skall upprepas igen nästa gång, det kanske är så att det finns ett barn här och där som faktiskt inte uppskattar babysim? Men jag vill inte att det ska vara mitt barn... och det tror jag väl egentligen inte heller för hon älskar ju faktiskt att bada i sin balja. Japp på fredag är det nya tag och kanske ska jag fråga om min syster vill följa med som stöd om inte min man kan komma ifrån ett par timmar från jobbet, hoppas, hoppas att det blir bättre då!!

Inga kommentarer: