31 jan. 2012

Sociala medier

Japp, då sitter man stadigt fast i träsket, träsket består av inlägg, uppdateringar, statusar, checkar, kommentarer, tweets, retweets, pings, hashtags osv osv... Funderingen kring hur jag hamnat där fladdrar förbi ibland och ibland ganska ofta. Det började lite lugnt för många år sedan med LinkedIn men fattade då aldrig riktigt prylen, sedan smög sig Facebook på, sen uppdaterades LinkedIn och därefter för ett par månader sedan blev jag så även med Twitter-konto! I jobbets namn och endast i syfte att marknadsföra vårt kommande event, som ett test på om och hur det fungerar... Så nu har jag några följare, följer en massa själv och tillbringar mina bussturer med att uppdatera mig på vad alla skriver i twitter-världen. Intressant? Sådär. Kan jag sluta? Vet inte... kanske... hopppas det. Är det roligt? Ja, det är brutalt roligt när någon av vikt trycker på "retweet" på något jag skrivit! Har det gett något? Japps, några anmälda har det kommit in via sociala medier, kopplingen mellan twitter och LinkedIn är ju det mest galanta med det hele!

Nu är det dags och uppdatera twitterflödet :)

Inga kommentarer: