2 mars 2011

Var sjutton är surdegen??

Jag bara undrar?? Jag kan bara inte hitta den!! Anyway, efter några nätter i nya huset och några mornar med buss till stan och buss heeela vägen hem med Frökan Leffler så börjar det kännas ganska ok. Kan ibland få en stor klump i magen när jag tänker på att jag aldrig mer ska gå in i min hall med min stora härliga garderob, men som maken nyktert konstaterade så fanns inte den där när vi flyttade in så jag kan fortfarande ha hopp. Nu är det ju dock så att det inte finns någon som helst ynka liten möjlighet att vi skulle kunna få plats med ens en bråkdel av min gamla hallgarderob i vår nya hall men en liten kan funka. Vi har oxå väldigt fint golv i hallen (fast kallt). Har nu börjat fundera på lite pryttlar för att uppdatera mitt hem något. Jag är inne på en röd badrumsmatta tex och sen hittade jag fina krukor från Cult Design på Josephsons. Nu är jag inget fan alls av Cult Design egentligen men runda krukor i serien Flowerbox var faktiskt väldigt fina, skall fundera på saken! Jag behöver verkligen uppdatera både växter och krukor...
Tvättmaskinen har nu testkörts, 2 timmar tar en tvätt, herregud det kommer ta tid att vänja sig vid... Nu hänger den på tork inne i tvättrummet så nu får nästan inget annat plats :) Ja det är lite att vänja sig vid, att det är långt mellan dusch och handdukshängare så jag måste komma ihåg att ta med handduk och lägga bredvid duschen... eller att vi inte har tvättkorg vid badrummet längre utan måste vara duktig att springa ner och lägga i lådan i tvättrummet, eller att man måste gå ut för att hämta tidningen, eller att vi betalar för vatten osv, osv...
Till helgen blir det middag för några kompisar som hjälpte oss att flytta! Jag har bestämt förrätt, en sallad med fikon och chevréost som jag hittade i Damernas värld, vad maken vill fixa för varmrätt bestämmer han nog på lördag och det blir säkert kött, sås och potatis :)
Idag hämtar mojmoj och moster så idag behöver jag bara åka en buss hem!

Inga kommentarer: