30 mars 2011

Ibland skrattar man ihjäl sig!!

Efter en fin helg med bland annat en fantastiskt trevlig och god lördagkväll hos kära vännerna är maken på tjänsteresa och jag hanterar hämtning, lämning, ilskeutbrott och alla mysiga stunder själv. Igår bakade vi både bröd och muffins och lycka när lilloppa fick slicka träsleven efter muffinsbaket! I morse när vi åkte bussen in satt hon och funderade och efter ett tag sa hon "M är en flamingo", jaha svarade jag och hon kontrade "E är en hakuna matata" (sköldpadda) jasså sa jag och frågade vad D var "jo han är en elefant!" samtidigt skrattade hon så hon nästan kiknade (M, E och D är vännerna vi var hemma hos i lördags) Jag bara undrar vad hon får allt ifrån!! ___________________________________________________Nu händer här grejer på jobbet!! Jag har nog för många inlägg sedan nämnt min katastrofala situation som rådde för ett par år sedan pga en fullständigt inkompetent och ignorant chef. Min situation är nu en annan men herrn ifråga finns kvar och får mig fortfarande att må illa varje gång jag ser honom komma svassande (som den karln kan svassa) i korridoren. Dock har jag nu kommit så långt att jag kan säga hej när vi möts. Nu är det något på gång för hela den avdelningen och det känns så bra att någonting faktiskt skall hända även om min dröm om en snabbt öppnad bildörr framför honom på cykel i brant nerförsbacke nog inte kommer uppfyllas :) Jag borde kanske höja mig över elaka tankar och förhoppningar men jag kan bara inte ta mig ur känslan att jag önskar honom allt djävelskap i världen, för det har han gjort sig väl förtjänt av! Vad som än händer där kan det inte bli värre, rock bottom is nådd!! Nu blir det snart bättre!!!

Inga kommentarer: