23 mars 2011

feber, hosta, öroninflammation...

Nu har sjukdomen slagit till med full kraft ute i förorten! Förra måndagen insjuknade Fröken Leffler, den värsta tänkbara veckan! Maken på kurs hela veckan och jag en stor mässa att fixa med. Tack och lov att man har en mamma som kan ställa upp, vet inte vad vi hade gjort annars! Väl på mässan, som väl gick sådär, iaf enligt vad ryktena säger så kände jag framåt onsdag eftermiddag att något var på gång. Tog mig hem och började frysa på bussen. Väl hemma var jag helt sänkt och i två dagar intog jag helst rodelläge. Dock var det ju bara att bita ihop för Fröken Leffler var hemma med mig och hon ville ha lunch, fika och ibland busa lite även om hon oxå gärna sjönk ner i soffan och såg Nicke Nyfiken och Bullerbyn om och om och om igen till min enda tröst. På fredag var det makens tur och vi tog oss krassliga igenom helgen. Lyckades iaf med bravaden att inhandla en GRILL så ny är den premiären avklarad! På söndagen fyllde syster år så Fröken Leffler och jag åkte dit och firade med tårta medan maken var hemma och snöt sig och spikade upp olika saker :)
Eftersom lilltjejens feber vägrade ge med sig tog maken henne till sist med till vårdcentralen och där konstaterade dom öroninflammation. Mamma ställde upp igen men igår var hon feberfri igen och idag dags för dagis! Som hon längtat!! (å vi me)
Annars har vi alla börjat vänja oss vid huset, även om lilltjejen fortfarande talar om stan. Hon skall fira sin treårsdag med grädde, tårta, glass och ljus i Ugglarp, Sjögången och stan! Sen ska visst tomten komma oxå! Hon önskar sig en trehjulig med flak som kompisen N fick när han fyllde år och en likadan tårta som han oxå fick. Det är en riktigt liten teaterapa vi har hemma, hon låtsas, gör sig till, hittar på ord och sångtexter osv osv. När man väl lärt sig tala förstår jag inte längtan efter att hitta på låtsas texter till alla sånger hon redan kan :) I söndags blev det helt ny text till the Boppers stora 70-tals hit "who put the bamp"...

Inga kommentarer: