25 mars 2011

Snart är det helg!! Alla nästan friska!!

Nu är Fröken Leffler helt frisk, så även hennes moder men fadern håller fortfarande på att snyta ut hjärnan och hosta upp lungorna. Ja ja han ska på tjänsteresa till värmen i Portugal på söndag så då får han väl värma sig frisk! I morse gick Fröken och hämtade alla sina köksprylar och ställde på bordet i tv-rummet och sen började hon fixa mat till sig och sin far. Oj, va hon höll på, fadern duschade och märkte inte så mycket men jag hörde från undervåningen hennes konversation och skrattade gott. Det enda jag kommer ihåg att hon sa var: Nu har jag lagat mat till mig, å nu ska jag laga mat till dig, inte så kul men hon har ett speciellt sätt att säga mig och dig på som är så fantastiskt gulligt! Igår fick hon dock ett par raseriutbrott igen, det var ett tag sen nu. Först fick hon spel i affären, vi skulle bara snabbt in och köpa två saker och snabbt ut men hon skulle ha bil, egen vagn, gå själv osv. Det slutade med att maken bar ut henne. Sen när det var läggdags blev hon hysterisk när det var jag som skulle fixa och ligga bredvid, hon ville bara ha pappa så hon vrålade och tuggade fradga på badrumsgolvet i närmare 15 minuter innan hon började hosta så hon kräktes och då lugnade sig. Puh! Antar att det kommer en ny sån period nu som vi hade i somras med utbrott på utbrott. Vad gör man???
Igår fick jag ett tråkigt besked av min goa kollega, blev så ledsen men insåg att det var bara ego-ledsen jag var för hon kändes lugn och helt ok med det hela och då borde ju jag oxå vara det! Förutom hysteriska ilskeutbrott, tråkiga besked och bussar som sen heller inte kom (två på raken) så blev jag igår en annan kollegas administrativa slasktratt. Va trött jag blir när vissa sätter sig på sina höga hästar och kräver av mig att jag skall ta de saker som de inte själva vill befatta sig med, egentligen bara av princip, bara för att jag har en % som ska fyllas!!
Sammanfattningsvis, inte den bästa av dagar! Slutligen imorse när jag vaknade var jag övertygad om att det var lördag och jag såg fram emot en italiensk fralla men döm om min besvikelse när telefonen sen började ringa... blä! Ska dessutom bli fotad idag och håret står på ända och har en finne på kinden. Har försökt piffa med blomma i håret men jag undrar om det hjälper!

Inga kommentarer: