7 mars 2011

Sökes: ny rougeborste...

Första helgen i radhuset avklarad och den gick i solens tecken! Fick en föraning om hur varmt det kommer att bli inne på vår atriumgård... Fröken Leffler frågade: kanske gjilla? Men vi har ännu ej denna livsnödvändiga attiralj i vår maskinpark, måste nog snarast åtgärdas! Måste dessutom köra upp ett par säckar Plönningekol så att vi kan grilla "ordentligt" :) I lördags hade vi middag för goa vännerna och inför detta skulle huset putsas något. Fröken Leffler hjälpte mig i badrummet och tvättade väggar och golv, därefter fortsatte jag på bottenvåningen medan hon var på sitt rum... trodde jag... Hon grejade länge, jag tänkte att hon lekte med sitt kastrull och vispset som hon fick på IKEA i fredags... trodde jag... Maken frågade vid ett tillfälle vad hon gjorde och svaret blev: "stökar ner" men såklart på sitt eget rum... trodde jag... gick efter en stund upp för att säga hej och fråga om något och ut från sitt rum kommer hon med sin stol på väg mot badrummet... börjar ana oråd... går in i badrummet och NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJ!!!!!!! SMINK ÖVERALLT!!!!! VÄGGAR, DÖRR, TOALETTSTOL, GOLV, MATTA OSV!!! rosa liploss var målat lite överallt med hjälp av min stora, fina rougeborste, alla pennor var nerkörda i botten mot kakel och lådor, mascara lite härochdär, puder ingeggat i rougeborste och pensel osv osv... att jag inte dog!! Slängde ut ungen, barrikaderade mig därinne med såpa och tårar och skurade och skurade och slängde och slängde. Sen hade vi ett samtal, hon bad om förlåt och lovade aldrig mer, kramades och sen var det ok igen. Om detta är hyss vid 2 1/2 vad kommer då vid 3, 4, 5, 10, 15??? Nu är det nästan rent igen och vi klarade oss igenom middagen. Maken somnade dock inne hos lilltjejen kl 23 så jag fick underhålla gästerna själv och vinka av dom vid 00.30, städa, diska och plocka. Nästa morgon var det min morgon att gå upp med Fröken Leffler och inte att maken tänkte att han kunde ta den för mig eftersom han ändå fått sova så många timmar utan han låg kvar och trynade och jag fick vara ras hela dagen. Skulle det någon gång vara ombytta roller så tänker jag göra samma sak och njuta av det!! Jäkla ego-ensamtbarn!! Vi bakade semlor, promenerade, åt lunch på innegården och hade sedan vännerna M, D och dottern E på semelfika! Slocknade tidigt och nu är det ny vecka...

Inga kommentarer: