28 feb. 2011

På plats

Då var flytten avklarad. Som man har gått och väntat, funderat, förberett sig och nu är det over and done with... Konstigt men skönt! Nu skall vi bara få sömnen att återvända oxå. Jag kan inte komma ihåg när jag hade en god natt sömn senast, inatt undrar jag om jag sovit något överhuvudtaget? Det var en lååååång natt men jag ligger iaf och tittar ut genom persiennen och ser ljusen i hamnen så utsikten är iaf inte dålig, nästan värd att ligga sömnlös under :) Allt har dock gått bra, mäklaren i måndags och skrev på, ökade på vårt lån en aaaaaning och sen ut till vårt lilla hus och möte med fönsterkillen som mätte och talade om för oss hur många specialbeställda fönster det tyvärr måste bli, suck! Fröken Leffler hämtades av mojmoj och fick tillbringa natten med henne och Lasse. Packade det sista och avslutade kvällen med middag på Johannebar, där var vi även kvällen innan vi flyttade till Johanneberg, festligt värre! Inte att förglömma århundradets sämsta Skavlan som vi hann hem till, shit killen fick slita med trista och dryga intervjuoffer och uttjatade historier och den där sista Michael Jackson-kopian var ju för gräslig, vad var dealen där?? Vilken urkass låt, dessutom, inga moves i världen kan rädda den!
Men tillbaka till flytten! Halv sju orkade jag inte försöka sova längre så då körde vi lite finlir på flyttkartongerna och halv nio var släp och flytthjälp på plats. Tio var vi första gången vid huset och lastade in. Fröken Leffler var hos goa kompisen S med sonen N medan maken hjälpt oss. Jag, mamma och svärmor var placerade i huset och packade upp medan herrarna körde och bar. Totalt fyra vändor blev det med kaffestopp och korvstopp emellan. Halv fem var allt flyttat och klart. Mamma hämtade fröken Leffler och hon tassade in med stora ögon, hennes rum var färdigt, ny säng och gardinerna och alla saker på plats. Tomten fick hon bestämma själv var den skulle hänga. Märker att hon är lite upp-och-ner och tycker det är konstigt, lite klängigare än vanligt men hon har redan hittat sandlådan och rutschkanan utanför dörren så det blir nog bra. Nu är nästan allt uppackat, förutom böcker eftersom vi inte har bokhyllor än, och alla möbler är på plats så nu är det tavlor och lampor kvar. Ja, detta tills dess att fönstren är bytta för sen kommer det hända grejer! På kvällen gjorde maken och jag köttfärssås och spagetti, Fröken Leffler var trött så hon somnade och vi myste med mat, vin och champagne och en brasa!! Nästa morgon när jag klev upp vid sju var det 16 grader i huset, kaaallt... Troligtvis har städfirman stött till något reglage som gjorde att alla element svalnade men nu tror vi att allt är rätt för imorse var det 21 grader istället och nästan lite svettigt :) Första dagen i huset åt vi lång frukost och gick en promenad, sedan var jag och storhandlade och så avslutade vi kvällen på födelsedagskalas hos N som fyllt två år! Innan dess ringde det på dörren och det var en kompis fd kollega som nu är nästan-grannar och hon hade med sig en välkomstblomma och dottern en ballong till lilltjejen. Flickorna är nästan jämngamla så här skall det bondas!! Nu har jag fått en första inblick i hur grannsämja fungerar! Undrar bara vem i området som är som Ove... Sedan har jag en annan fundering... den där surdegen som kommer med husköp, egen-müsli, långkok och stickning, var är den????? Trodde den bara uppenbarade sig i kylskåpet...

Inga kommentarer: