2 feb. 2011

Banken

Nu är besök på banken avklarat inför flytten! Det blir inte så illa i alla fall, peuh... Vi har varit duktiga och satt undan pengar varje månad så vi är redan idag vana vid att leva på ungefär samma peng som vi kommer hamna på efter flytt. Dock blir ju sparandet mindre istället för lite dyrare kommer det ju allt bli... Mångmiljonärer i lån kallade min chef det och det är ju oxå ett positivt sätt att se på det :)
Fröken Leffler tyckte bankbesöket var mycket spännande, först fick hon åka buss, inte bara en buss utan TVÅ för vi fick byta på Korsvägen för att ta oss vidare ut till Mölndal och makens jobb. Sitta i eget säte och titta ut är väldigt intressant och som hon pratade, jag hoppas verkligen att alla andra i bussen inte fick sår i öronen... hon berättade om allt hon såg och frågade om allt hon inte såg. Efter ett kort besök på makens jobb var vi hos banken i över en timme och där bjöds möjligheten att rita med färgglada pennor, ett halkigt golv att hasa på, leksaksbilar och mycket annat, dessutom är Iphone excellent med sina barnvänliga appar så hon lyckade nästa piska skiten ur Talking Tom Cat :) stackarn!! Väl hemma snoddes det snabbt ihop några varma mackor. När hon sedan vaknade morgonen efter var första frågan: "Ska vi gå till banken ida?, kan vi inte göa de, snälla mamma?"
Nu är det 24 dagar kvar till flytten går, shit jag måste börja packa!!! Idag skall maken nog inhandla flyttkartonger, han tippade på ett behov av ca 20 och jag på 50, vi får se vem som har rätt i slutändan! Kollegan som flyttade förra veckan hade 120 kartonger fast dom är några fler än vi...
Lillördag som det är idag har jag bestämt mig för att göra indisk köttfärsgryta och chapatis. Jag kommer aldrig glömma när jag bodde i Nairobi och kom hem efter skolan när kockarna precis stekt ett berg med chapatis och man snodde åt sig en alldeles varm och flottig kaka och smaskade på medan man gjorde läxor. GOTT!! Får se om mina blir lika goda!

1 kommentar:

Anonym sa...

BÄSTA BANKEN...
/J