16 feb. 2011

Alla hjärtans dag!

...Har kommit och gått. Frysen och kylen börjar gapa tomma och jag känner inte riktigt för att fylla på inför nästa fredag - lördag. Fatta att det bara är nio dagar kvar... nej, det går inte riktigt. Jag ska flytta från stan, varje morgon när jag GÅR till jobbet ser jag mig omkring som om jag aldrig gått där förut och är helt nostalgisk inför att jag snart inte kommer gå där mer. Jaja, det blir bra, måste bara vänja mig! Iaf tillbaka till tom kyl och frys där det enda som skvalpar runt är falukorv och inför i måndags orkade jag inte med en storhandling för att göra nåt festligt. Istället gjorde jag festliga falukorvar med finmos! Falukorven blev hjärtformad och moset (med extra allt) spritsades ut fint i en form med hjärtan i mitten, bildbevis finns! Först skålade hela familjen i Champis och då menar jag verkligen Champis, kommer inte ihåg när jag drack det senast! Dottern fick lilja och maken röda tulpaner och sen tyckte jag att dom blivit tillräckligt firade.
I natt har fröken hostat och sovit jättedåligt men till dagis ville hon ändå. Frågade imorse när hon låg och vilade i våra sängar om hon verkligen orkade med att gå och hon plirade upp, log lite svagt och nickade.. Ja nu har hon varit där nästan hela dagen och dom har inte ringt så då har det väl varit ok antar jag! Ikväll ska maken spela biljard med jobbet så jag och finaste dottern ska ha myskväll med pannkakor.

Inga kommentarer: