24 feb. 2012

Hur cool är man?

Just nu är det mycket show hemma, det betyder att Fröken Leffler står på koskinnet, handen som mikrofon och rör sig, fullständigt i otakt, till någon av låtarna på hennes spellista. Mamma eller pappas uppdrag är att stå bredvid och spela någon form av luftgitarr. Om man skulle våga att gå utanför uppgjord plan får man höra "men mamma det är inte coolt" WHAT?? Unge, du är 3 1/2, jag och mina polers "uppfann" begreppet i gymnasiet så kom inte här och kom! Nej, jag är inte cool, var det inte i gymnasiet även om jag förtvivlat försökte, inte nu och kommer heller aldrig bli. Dock är jag en glad side-kick till min dotter och kör luftgitarr för att försöka vara lite cool emellanåt men mest blir det någon form av improviserad dans i kombination med glada tillrop och fniss.

Undrar vad hon fått denna ådra ifrån. Maken sa lite uppgivet "den där kommer aldrig vilja hålla i en hammare" när det showades till Maroon 5 och favvolåtern Moves like Jagger. Han har nog tyvärr en poäng där, men skam den som ger sig, jobbarbyxorna hänger bakom dörren och kanske kommer dom frivilligt fram en vacker dag!

Inga kommentarer: