14 feb. 2012

Alla hjärtans dag!

Vad kan vara bättre än att följa upp min dotters första förälskelse på just Alla hjärtans dag! Efter att ha meddelat barnets ömma moder om det urgulliga Fröken Leffler hade sagt kom svaret med besked, tindrande ögon som hade mött henne med son, tillika förälskelseobjekt, vid avlämning av dotter, tillika lillfrökens bästis :) på förskolan dagen efter uttalandet skett. För att fortsätta historien så hörde jag ett par dagar senare hur Fröken Leffler viskade svagt "där är E" när han hade följe hem med sin klasskompis. Vilken tur för oss att han skulle åt samma håll OCH att kompisens lillebror råkade gå på samma förskola som fröken själv vilket betydde att vi hade sällskap en bra bit längs vägen. Jag kan dock inte tänka mig ett bättre föremål för min dotters affektion för rarare barn får man verkligen leta efter!

Idag, på självaste Alla hjärtans dag, har Fröken Leffler förresten bestämt menyn! Det blir en upprepning av föregående års skojiga symbolhandling och hjärtan skall stansas ur falukorvsskivor och potatismos skall moschas och spritsas ut på tallriken. Igår köpte jag presenter till mig själv (då är jag ju garanterad något) så nu både doftar jag gott av DKNY Pure och viftar med ögonfransar något förlängda med hjälp av Fiberwig. Dock är jag aningens besviken på Fiberwig effekten, tyckte den fungerade bättre förra gången men å andra sidan har jag kanske hunnit bli bortskämd sedan jag inledde mitt passionerade förhållande med Neulash.

Igår damp dessutom senaste numret av Sköna Hem ner i brevlådan, det måste varit första gången på väldigt länge som omslaget inte var "ljust och fräscht och mest i vitt" underbart! Ge mig mer färg och sedan ännu mer färg! Kanske skall jag festa till på ytterligare några kuddar, kanske turkost, grönt, gult och eller rosa. Mitt snart färdiga sovrum behöver verkligen glada färger för att lätta upp hotellstämningen i det som nu är genomgående beige, naturvit, mörkgrå, svart och rostorange. Funderar även på att bryta av helt med en snirklig orientalisk ljuslykta i ena hörnet men den idén måste nog arbetas in hemma lite först, kommer kanske inte fall i så god jord... men om så skulle jag nog även vilja ha något liknande även i vårt choklad-TV-rum.

Nej nu är lunchen slut, dags att ta tag i rapporten efter vår senaste aktivitet på jobbet!

Inga kommentarer: