21 juni 2011

Allt på en gång!

Bygghelg med fröken Leffler hos mormor. Jag slipade, vävade och målade vår nya innervägg. Maken började riva garderob i det som skall bli vår dotters rum, vilket betyder att vi själva numer bor i TV-rummet. Vi som ej haft så innan upptäcker en ny dimension till TV-tittandet när det utförs vågrätt, inte helt tokigt faktiskt! Dock var starten på bygghelgen inte helt oproblematisk, jag blir mer och mer övertygad om att maken inte egentligen är så förtjust i att bygga utan mer i att gå omkring i jobbarbyxor, ha en massa verktyg och städa garaget! (o såga motorsåg oxå förstås) Hans ideal måste vara att iförd jobbarbyxor, med öl i handen tända grillen utanför sitt nystädade garage... Efter en ganska lång diskussion om tidsplaner, hur, när, varför osv erbjöd jag maken att göra ett nytt förslag på tidsplan för bygget. Mitt förslag var framtaget dels pga mitt behov av att komma igång och göra övervåningen till vår, säga bye bye till hortensiabårder och gula tapeter och dels pga avsaknaden av initiativkraft... suck, suck, suck! Efter en lååång stunds handlingsförlamning så började det dock hända grejor och med en lättnandens suck inser jag att det nog är en snickarsjäl jag gift mig med! Nu är garderoben borta, golv på plats och reglar börjar hamna rätt bland alla rör, avloppsledningar, elkablar osv som det visade sig gick just genom den väggen...
Mer då, jo en eftermiddag hos mor med sambo med heeeeela gänget... många blir det... gnäll i kvadrat som eskalerade till storutbrott från många håll, fröken Leffler var tokig i bilen hem och vi var dummast i hela världen. Herregud, hur gör man???
Igår sen, kom det 77 kg hängmörat oxkött hem! Hela kvällen stod maken och grannen och skar, vägde, plastade in, malde osv, osv... Fröken Leffler och undertecknad servade med pizza och fröken Leffler fick avslutningsvis även hjälpa till att mala köttfärs. Sist vi använde maskinen var i julas när vi gjorde korv så hon undrade lite när vi skulle äta korven...
Den här veckan är det annars besked från jobbet vad gäller karlfaan och hans avdelning som vi väntar på. Igår hade han (ca ett par månader försent) fått fram korrekt lön till min kollega och kopian på dokumentet som skulle in till ekonomi "glömde" han i kopiatorn... Jag hoppas verkligen att han blir omplacerad till något som han upplever under sin egen uppumpade desillusionerade värdighet!
Slutligen är det bara en midsommarknut som skall lösas oxå men annars inte så mycket!
Jag behöver semester!

Inga kommentarer: