5 maj 2011

Älskade förortsgård!

Att trivas eller inte trivas, det är frågan! Dock är det betydligt ädlare att hänga på en bänk på gården mitt i huscirkeln än att bittert fastna i lägenhet och valla runt dotter på lekplats. Huset och känslan för det får ta sin tid, tills att fönster är på plats och vi får börja måla, tapetsera och pynta, dock är det gården som idag är den stora behållningen. Underbara eftermiddagar i solen när en lycklig dotter lär känna gården och de övriga barnen där, cyklar trehjuling, studsar på studsmattan, åker rutschkana och tittar längtansfullt på den blivande lekbåten Esmeralda III som än så länge ligger upp och ner i väntan på sista finish och placering i sin grusade grop. Hittills trevliga människor att byta några ord med. Tom maken nöjd när det i fredags erbjöds en öl efter hemkomst och grabbgänget hängde och turades om att slänga öga på lekande barn. Dessutom, outtömliga tillfällen att nyttja grillen! Snart kommer vi vara desperata på nya saker att slänga på gallret. Förorten har än så länge (tack gode gud) levererat över förväntan, varje nedlagd krona har sin vikt i guld när dottern glatt studsar runt på studsmattan. Hon själv kan dock vilken dag som helst ryka på Blocket för ojojojojojoj va det utmanas! Det nya är att vägra gå och lägga sig, vägra sova, vägra pyjamas och göra allt "på mitt vis och inte mammas vis". Suckar tungt och försöker lungt ta fighten. Igår ledsnade jag till slut och bar in henne och slängde ner henne i sängen, det resulterade i att hon ställde sig upp och vrålade till mig: "sluta slänga mig i sängen, dumma mamma" Antar att jag ska vara dumma mamma i ungefär 15 år till. Förresten, idag blir det inte grill, det blir tacos!

Inga kommentarer: