12 maj 2011

Ren och skär vuxenmobbing på mitt jobb!!

Nu är jag arg, har jag varit många gånger på ungefär samma problematik, men av någon anledning så blossade det nu upp lite extra! Min fd ashole till chef fryser ut två av sina medarbetare å det grövsta och övriga kollegor rantar efter och bär fram honom utan att säga ett jäkla knyst. Möten arrangeras bakom stängda dörrar där alla kallas utom de två, luncher, fika och annat trevligt i den mindre gruppen där de två inte blir tillfrågade. Två kollegor hade dessutom mage att i en konversation konstatera att "alla" på avdelningen var lediga utom de två, trots att de utfrysta två satt i rummen bredvid och hörde!!! Vet inte vilket som är värst, chefens beteende eller de kollegor som för bara ett par år sedan var vänner... Jag är färgad jag vet men har största delen av företaget med mig när jag menar att han är inkompetent och att utkomsten från avdelningen är under all kritik. Nu har till och med vår nya VD tagit in en konsult som skall styra upp arbetet på avdelningen och se över organisationen men varför kan han inte gå in och säga till på skarpen att mobbingen måste upphöra med omedelbar verkan? Vad kan jag göra? Jag vill ju inte svika min kära kollegas förtroende och gå över hennes huvud och fråga om det får gå till så här eller är det kanske det jag borde göra? Åh, va jag skulle vilja öppna den där bildörren när ashole kommer på cykel ner för brant backe, drömmer sköna drömmar om det!
Dessutom, vad gäller det arbete som nu pågår med konsulten så är alla på företaget som arbetar med frågorna inkallade till workshops och kompetenskartläggningar utom jag. Jag har inte formellt samma titel men mina arbetsuppgifter är de facto samma. Tog upp det med min chef igår och hon var fullkomligt oförstående och menade att min tjänst kunde fyllas med precis vad som helst och att jag inte hade där att göra. Jag vill bara inte komma i kläm eller hamna i en situation där jag och det jag kan och har i bagaget glöms bort och att all de saker som jag tycker är roligast med mitt arbete tas ifrån mig... så detta är jag oxå lite arg över.. det är heller ingen av alla dessa människor som har frågat varför inte jag är med så antingen har jag inte gjort ett bra arbete innan eller oxå är jag en icke-person. Usch, det här var då ingen bra dag... hoppas min älskade dotter är solstrålen idag när jag hämtar henne. Hemma lär det dessutom vara kaos för där pågår fönsterbyte.

Inga kommentarer: