27 maj 2011

Lekkompis!

Igår fick vi vara med om ytterligare nya upplevelser... Först blev vi tillrättavisade på dagis för att vi släppt iväg fröken Leffler utan blöja för tidigt och dom hade minsann inte tid att fråga alla barn om dom var kissnödiga och olyckor tog för lång tiiiid. Avvänjning skall göras hemma och INTE på dagis.. Nähe så nu skall man försöka sätta blöja igen på denna världens stoltaste lilla tjej?? En annan fröken tyckte att det väl inte var så farligt, det hade ju bara skett en olycka på hela dagen. Suck, idag går hon till dagis utan blöja men med uppmaning att dom gärna får sätta på henne den om det blir jobbigt för dom. Igår var det dessutom utvecklingssamtal på dagis och vår lilla tjej är alltid glad och livlig, super på att sjunga och kunna texter, pratar, pratar och pratar! Är snäll mot andra och säger gärna till dom att dom måste fråga snällt osv. En stor portion humor och även en viss förståelse för ironi (hon har ju att brås på :)
I förrgår berättade hon förresten sitt första skämt! "illa mig och killa mig bodde i ett hus, illa mig gick ut i trädgården, vem var då kvar?" KILLA MIG!!!
När lillfröken och jag väl kom hem så var det precis samtidigt som hennes kompis T så hon kom aldrig ens in i huset. Dom hade sina cyklar, T som är lite äldre en balanscykel och fröken sin trehjuling. När dom skulle vidare så la T ner sin cykel i gräset eftersom det inte var stöd på och när fröken såg det välte hon genast omkull sin trehjuling! Skulle ju vara samma!
Sen var dom och lekte länge hemma hos T och helt plötsligt kom dom hem till oss och fröken la huvudet på sne och frågade "mamma får ja äta hos T" HJÄLP, stor tjej som skall äta borta!!! Jag blev helt ställd men mamma T skrattade och konstaterade att jag nog hade förlorat slaget för tjejerna hade redan bestämt sig! Så hon åt borta hos kompis för första gången, hade även passat på att kissa där och sen hade dom iförda varsin hatt och ryggsäck med varsin trehjuling cyklat till Australien, Indien, Kenya och Grekland!
När vi till slut fick hem henne och i säng med henne somnade hon på fem minuter! Älskade lilla gosseunge!

Inga kommentarer: