24 maj 2011

bloggstrul!

Av någon anledning har jag inte kommit åt och kunnat skriva in något på bloggen på jättelänge! Nu ska jag försöka komma ihåg... Jag börjar med det viktigaste och det är att idag den 24 maj 2011 byttes det ingen blöja på fröken Leffler i morse! Istället togs nattblöjan av och hon fick välja ut ett par trosor till dagis och valet föll på ett par gröna med vita prickar och bild på en Strawberry Shortcake flicka! Mormor hämtar så vi får hålla tummarna att samma blå byxor är på då... :) Hon har sedan innan gått utan blöja lite till och från och 2:an har i flera veckor uträttats på potta. I helgen hos farmor hade det varit blöjfritt, bla hade hon i lördags morse (ca 6) väckt maken med ett försiktigt "pappa jag har bajsat" och där stod hon med bar underkropp. Alldeles själv hade hon traskat upp, klätt av sig och satt sig på pottan! Igår när jag hämtade på dagis hade dom inte velat ta av blöjan eftersom hon inte hade trosor och jag hade sedan innan lovat trosor så fort hon var torr på dagtid... litet dilemma kanske. Det var bara att ge sig ut på stan på trosjakt och fröken fick själv välja två tre-pack trosor från HM, helt överlycklig (fick även en rödvit prickig solhatt att matcha stövlarna med :) I morse var hon något svårväckt men när jag viskade i örat om hon ville komma upp och välja trosor till dagis vaknade hon på två röda. Maken berättade senare att hon aldrig skuttat iväg till dagis så snabbt någonsin!! Så stolt hon är och så stolt jag är! Älskade, finaste unge!
Annars så har bara den lilla detaljen inträffat att snickarna som bytte våra efterlängtade fönster även upptäckte att ena ytterväggen var rutten... JIIPPII! Skit, jäklans skit! Jaha, besiktning x 2 och rapport till mäklaren för att hävda dolt fel men det lär väl inte gå så nu har man köpt sig ett hus för nästan fem miljoner som är RUTTET!!! Hoppas bara dom inte hittar mer... Nu är allt rivet och uppbyggt igen så nu spricker väl hela vår inredningsplanering när en yttervägg måste prioriteras för målning. Måste kalla till byggråd med maken inom kort!
En annan grej jag måste skriva om, som jag upptäckt för inte så länge sen är att hur man skrattar tillsammans har förändrats. Tidigare skrattade man ofta åt alla tokroliga saker som lillfröken gjorde eller sa men nu är det mer att man skrattar tillsammans. Jag har mer och mer roligt tillsammans med min dotter, tur att man har fått ett barn med humor!!! :) Kom på mig själv häromdagen på spårvagnen hem att när vi satt och skojade att jag skrattade högt åt det hon sa, inte som innan på sättet hon sa det eller att hon såg söt ut när hon sa det utan faktiskt av innehållet.. borde ju såklart kommit ihåg vad det var men icke!
Igår fick fröken Leffler sin första inbjudan till födelsedagskalas från en dagiskompis! Väcker ju tankar på hur vi skall göra med vår dotter som fyller mitt på sommaren...

Inga kommentarer: