9 maj 2011

Potträning

Helgen har varit helt makalös! Strålande sol och sommarvärme i början av maj, det gör gott för våra vinterbleka och nedkylda kroppar. Lillfrökan var lycklig över att åter få komma till landet och cykla på sin rosa cykel med sin fina cykelhjälm till. Krukor har planterats, gräs har klippts, häcken har bundits upp och jag har fullständigt gått loss på maskrosor och groblad så nu är gräsmattan alldeles hålig och jag ser dessa blad överallt! Trodde jag skulle drömma om groblad men tack och lov det slapp jag!! Fröken Leffler går allt oftare på pottan, nummer 2 gör hon nästan bara på pottan och kissar ibland. På lördag em hämtade farmor och farfar upp henne och hemma hos dom har hon gått utan blöja nästan hela tiden. Ibland händer det en olycka och ibland hinner hon. Jag har lovat henne att så fort hon är torr på dagtid så ska hon och jag åka bussen in till stan och köpa trosor till henne! Flera av flickorna på dagis har redan trosor och hon längtar så...
När vi igår kom hem från landet hade det varit städdag på området och Esmeralda III var äntligen på plats med seglet hissat. Fröken Leffler hann med en liten lekstund i båten tillsammans med TL.
Imorgon fortsätter arbetet med att tussa ihop lilla A med lillfröken, då är det studs med grill som bjuds på Sjögången!

Inga kommentarer: