18 mars 2010

Draknästet!

Nu har äntligen Draknästet börjat igen. Snygg-Ebba gestikulerade mer än någonsin men vad gör väl det när det är cashen man vill åt! Kvällen största skämt måste varit den färdiga blomsterrabatten med utskurna hål i ett stort papper... hm, dock tyckte min man att dom som köper färdig pannkakssmet och omelettsmet likagärna kan köpa en färdig rabatt. Jag håller nog inte riktigt med, om man gör sig besvär med att åka till blomsterhandeln, och du måste i vilket fall som helst ändå plantera blommorna med eller utan hålat papper och följa alla planteringsanvisningar, då kan man väl lika gärna välja blommor vars färg man gillar och strunta i deras matchning? Man måste väl ändå få behålla en något romantiserad bild över grävandet i jorden och även om man nu inte råkar ha gröna fingrar spelar det ju ingen roll hur och på vilket sätt man planterar, det är ju själva skötandet efter (läs vatten) som är det viktiga! - Tycker jag - (och drakarna :))
Men, siste man ut, vilken lysande idé! Jag förstår att drakarna blev eld och lågor. Tänk vad många sådana små lappbitar vi har haft liggandes överallt när vi renoverade landet, till fönster, dörrar, distans vid golvläggning med mera med mera. Vad jag framförallt tänkte på var dock andra områden att applicera det på, för dom där små lappbitarna är nämnligen min räddning när vi sitter fler än fyra runt bordet på landet. Då måste jag flytta och fälla ut slagbordet så det står över en tröskel in i vardagsrummet och då är det en liiiiiten nivåskillnad i golvet och DÄR kommer dom in!! Problemet nu när det är färdigt på landet är ju då att hitta dom, för förmågan att försvinna är helt otrolig. Dessa "post-it lappar" hade varit perfekta, de sitter ju dessutom på plats. Imorse kom jag även att tänka på Fröken Lefflers säng, under gaveln ligger nu ett par tjocka böcker för att lindra i förkylningstider, där kunde man oxå ha dom, man kan välja sin höjd och dom sitter fast! Det finns säkert fler, ska klura lite på det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Härligt långa inlägg blir det också. Keep on!

/Carina