23 mars 2010

Då var dansen slut!

Oj, vilken kul kväll det blev i fredags, invigningen på Scandic Opalen var otroligt välordnad och rolig! Vi fick bo i ett av de nya rummen på 12 våningen och hade världens utsikt över stan, från Mölndal till Masthuggskyrkan och lite till. Skumpan var fin-fin, maten toppen och underhållningen super! Min kollega var på Queen-konsert på Kronhuset men vi fick oxå uppleva Queen tillsammans med Niklas Andersson, Peter Johansson och en tjej som jag tyvärr inte kommer ihåg vad hon hette och ett fullt band. Dom var alldeles strålande!! Förutom Queen blev det oxå en del ABBA och sånger från min gamla favorit Hair. Maken var lite missnöjd på trummisen, han hade visst dåligt "häng" måste vara en cool trummisterm antar jag...
I baren var det ett grymt jazzband som spelade och där blev vi kvar till slutet.
Sängarna var underbara men frukosten var ... ja... som man förväntar sig av Scandic antar jag.
Det var gott att traska hem och krama Fröken Leffler! Hon var dock lite febrig och hostig så vi fick avstå födelsedagsbesöket hos syster yster tyvärr och istället ta det lungt hemma.

1 kommentar:

"M" sa...

Välkommen tillbaka gumsan!