8 sep. 2011

Landet Brunsås

I förrgår startade en ny säsong av landet Brunsås, detta härligt, äckliga program som får mig att fundera på varför 1. jag tittar, 2. jag äter som jag gör, 3. jag äter över huvud taget, 4. förundras över hur lättlurade vi är osv osv... Det startade för ett par år sedan att maken fick Hemliga kocken i present och efter att ha läst den så hamnade bland annat en bakmaskin på bänken hemma och 1 1/2 år senare används den fortfarande (puh). Den är fantastisk, brödet blir gott och magen överlycklig! Sedan kom nu programmet med Schyffert &Co och det vände sig i magen av allt snabbproducerat, framfuskat, sockrat och behandlat. Nu sist handlade det om kött och den oerhörda mängd som skall bearbetas av våra stackars tarmar. Nu finns det ju inte en suck i himlen att jag skulle kunna bli vegetarian, vad skulle jag då äta till frukost?? Men att införa iaf en köttfri dag borde inte vara en omöjlighet! Såg även behandligen av kycklingar efter deras 35!! dagar i livet och nu undrar jag hur man kan få tag på kycklingar som levt ett drägligt liv och som inte bedövas upp-och-ner med elchocker innan halsen skärs av... Kom dessutom på att vi måste beställa vår julskinka hos Gris-Olle i Asige innan det är för sent!!

Undrar vad det skall bli på middagsbordet idag... något lätt kanske med tanke på att idag kl.21 PRICK inleds min tenniskarriär! ojojoj, låg i soffan igår och när klockan närmade sig Aktuellt så klippte mina ögon rejält... jaja, får väl ta till den gamla kompisen Adrenalinet antar jag :)

Förresten, min dotter skrek som en stucken gris på väg till dagis igår, hennes skor (mjuka gummiskor) var HÅRDA och GJORDE ONT!!! När jag sen kom hem igen meddelade mormor att dom var så mjuka och gjorde inte alls ont längre... suck! DRAMAQUEEN :)

Inga kommentarer: