17 jan. 2011

Härlig helg!

Då var ännu en helg avklarad! Ett steg närmare flytt! I lördags hade vi min goaste kompis med familj på middag. Fröken Leffler såg fram emot det som bara den. Hon ville inte ens ha ostbågar innan utan vänta till gästerna kom! Det var som attan :) Sen hade hon som vanligt tystslag den första timmen men sen började benen gå runt runt i lägenheten och då var isen bruten. Dom var väldigt fina att se när som alla tre stod och ritade och sen hängde framför TV tillsammans. Maten blev god och det var en fantastiskt trevlig kväll!
Söndagen inleddes med tvätt så helgen har inneburit rent hem och rena kläder! (det var väl sista ordentliga städningen innan flytten, känner att motivationen och orken börjar tryta) Rena och fina bar det av till goa vännen M och hennes familj för våfflor! Det är alltid underbart att komma hem dit, hon har verkligen fixat ett helt fantastiskt fint och mysigt hem och det är alltid nya saker och se och projekt som är avklarade. Hon och andra goa vännen C får bli mina inredningscoacher när jag flyttat, jag är inte så bra på det där sista pyntet som är liksom pricken över i.
Efter ett par mysiga timmar, där vi även fick uppleva den andra lilltjejens humör! Ojojoj, va skönt att det inte bara är vi som måste hantera dessa ilskeutbrott (ibland känner man sig lite ensam). Fröken Leffler blev helt tyst och häpen, kan nog vara bra även för henne att se. Hon passade förresten på att kontra med ett eget utbrott senare på dagen över ämnet "jag vill själv lägga i popcorn i min lilla skål". Dessförinnan hann vi dock med ett besök till RADHUSET! Snart är det dags! Vi mätte fönster och gick igenom vad vi får behålla och världens bästa dam lämnar kvar alla trädgårdsverktyg och lite annat smått och gott. Sista helgen i februari verkar det nu som att flyttlasset kommer gå. Det närmar sig nu, måste snart köpa flyttkartonger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggen funkar igen ser jag - toppen!/C

"M" sa...

hahaha, tack själva vänner!