20 jan. 2011

Doktorn!

Igår var det dags för 2 1/2 års kontroll för lilla fröken Leffler. Hon hade sett fram emot det hela veckan så det var inte svårt att få med henne från dagis :) att det dessutom ingick en bussresa med möjlighet till att trycka på stoppknappen gjorde inte saken sämre! Ojojoj, va hon var duktig! Jag trodde hon skulle titta på sjuksyster med undrande, avvaktande och misstänksam blick, ena fingret i munnen och vägra svara på några frågor men som hon svarade. Hon gick med för det med hull och hår, matade dockan, sparkade bollen, pekade ut saker och ting allt på beställning. Sen hoppade hon själv upp på vågen och tittade frågande på sjuksyster och undrade "Väga mig?" hahahahaha, det fattades bara att hon skulle stämt upp i the Boppers "who put the bump" eller i "jambo-sången" på Swahili... Stolt mamma :) !! Allt var iaf som det skulle även med vikt och längd mm så det var skönt det! Efteråt gick vi på IEMS och så fick lilltjejen välja present: ett fat med muffins eller en brödrost allt i trä. Valet föll på muffinsfatet och i morse serverades alla nallarna muffins och jag hörde henne i sitt rum säga: "nej du får bar välja en" hmmm, tänk vad dom snappar upp! Väl hemma hade maken gjort köttfärssås och spagetti och jag serverades ett glas rött. I soffan blev det sedan andra avsnittet av Bibliotekstjuven! Den är verkligen bra, Gustaf Skarsgård är fenomenal, så obehaglig att det kryper in under skinnet på en. Snygg är den oxå. Sedan stannade maken uppe och tittade på Pacific och jag kröp ner med min underbara bok. Fick den av svärmor i julklapp och handlar om tre flickor och deras uppväxt i Kenya under Independence-tiden. Det finns även en bok nummer två som jag snart måste leta upp!
Annars går tiden mycket till funderingar kring flytt till det nya huset. I helgen skall vi vara kvar i stan, middag hos vänner på lördag och söndagsmiddag på Gothia dagen därpå. Tänkte att vi då skulle passa på att titta på fönster, köpa flyttkartonger och rensa ur minst varsin låda... det kan väl vara ett bra mål för en helg och en mjukstart inför veckorna som kommer. Om jag från måndag packar en låda om dagen så blir det ca 30 lådor... hm, det räcker nog inte men jag får väl öka hastigheten efterhand när jag blir varm i kläderna. Det värsta är alla glas som skall packas in i äckligt tidningspapper så man blir alldeles grå och illaluktande om händerna, bläää. Nu slog det mig, ovan står det 30 lådor, det betyder enligt mitt räknesätt ungefär 30 dagar kvar ojojojoj, 30 dagar kvar i stan innan jag skall bli förortsbo som måste åka buss till jobbet... (det gjorde jag iofs idag oxå för jag har köpt årskort :) Nu måste jag börja träna på min nya adress: Sjögången 12!

Inga kommentarer: