30 sep. 2008

Baka bröd

Igår gjorde jag det... bakade eget bröd. Jag har egentligen ingenting att säga till mitt försvar mer än att jag iaf inte tyckte det var skitskoj. Måste dock erkänna att, jäklans vad gott det är med nybakat bröd! Tack och lov så förbättrades inte smaken av vetskapen att det är jag som knådat fram det, det hade varit lika gott om det varit nybakat köpebröd, jag lovar. Enkelt var det, som bara den och betydligt billigare än i affären, vilket med tanke på mammapengen är en väldigt bra grej. Tveksamt om det kommer bli till en vana, är mer sugen på att baka söta grejer för att tillfredställa mitt enorma sötsaksbehov. Jag hoppas att det är en amningspryl för annars kommer jag sakta men säkert förvandlas till en heffaklump om jag ger upp inför begäret när man inte längre har en unge som suger ut kalorierna ur kroppen. Nu är det dags för Fröken Leffler att ta sig an detta uppdrag!

Inga kommentarer: