29 sep. 2008

Från ett bröllop..

Kom på ytterligare en sak appropå identitet. Sedan Fröken Leffler föddes har vi besökt inte mindre än tre bröllop. Ganska högljutt sorl är ganska bra för att få henne att somna, dock vaknade hon varje gång det klingades i glas, eller hurrandes för den delen. Som bebisförälder blir man dessutom placerad med hänsyn till vagnens placering och inte med hänsyn till bordssällskap vilket ibland tyvärr resulterade i urbota tråkiga människor längst ner på inbjudningslistan.

Nog om detta... det jag skulle komma till var ju att man vid bröllop konverserar om allt möjligt, bland annat om vad man gör, ens yrke och hobbies osv. Dock ställdes inte denna fråga till mig utan det var ju redan klart vad jag gör för något för jag är ju MAMMA!! Jaha, som om jag inte hade ett yrkesliv tills för bara ett par månader sedan (ok får väl erkänna att jag inte är särskilt stark vad gäller hobbies)! Bara för att jag gör detta just nu är det ju inte det som definierar den jag är eller??

Inga kommentarer: