14 okt. 2013

Min första lapp!

Jag har fått min första lapp! I lördags var Fröken Leffler inne hos grannen i hans fantastiska lekhus som han byggt. Helt plötsligt ringer det på ringklockan och jag ser en busig L med kompis M titta in genom porten, när jag går ut hittar jag en lapp i brevkorgen. Där står det:

"MAMA MARIA JA E HS HANS
PUSKROAM LILY"

Översatt så står det Mamma Maria, jag är hos Hans, Puss och kram Lily och sen var det ritat några hjärtan. J i ja var dessutom felvänt men fullt läsbart! Att o i och hamnade mitt i Kram gjorde ju heller ingenting. Den lappen sitter nu på kylskåpet och jag funderar på om jag ska rama in den.

Annars var vi på studiebesök på den årliga Hagen-Dagen, nästa år är det Fröken Leffler som börjar där. Skolan fyllde dessutom 100 år så det var teaterföreställning "en dag i skolan" med skamvrå, dumstrut och gammeldags kläder och som avslutning fick alla barn varsin ballong som till trumvirvel släpptes mot skyn med uppmaningen att skicka kort om den hittas hängandes på varje ballong.

Inga kommentarer: