21 maj 2010

kanske blond

Jag funderar allvarligt på att bli blondin, har alltid haft en liten dröm om att testa... kanske med förhoppning om att det faktiskt är roligare! Har den här gången kommit så långt att jag bokat tid hos frisören nästa fredag! Ja, jag får väl se om modet kan hållas uppe tills dess eller om jag backar ur, kör en enkel tillfix av min trista utväxtfrisyr och mina små grå som tittar fram här och där. Jag kan behöva lite uppmuntran just nu, är jäkligt less på maken och hans ständiga prioriteringar av att greja och fixa och renovera osv som gör att Fröken Leffler och jag är utlämnade till oss själva hela helgerna! När jag påpekade så blev svaret att han inte visste vilket ben han skulle stå på men för i h-e, det kan väl inte vara så svårt, det känner man väl om inte instinktivt så iaf moraliskt tycker jag... Sa från början att tjänsten skulle köpas in men eftersom svärfar är pensionär så var det ju onödigt, jaha, men va hände sen, varför står maken (och jag själv) med det nu???? Suck! Blääää, hade hellre stannat i stan just nu, där finns ju iaf lite för oss att göra och lite människor att se förutom farmor XL.
Fröken Leffler är annars en glad liten tjej, igår sprang hon runt hemma och sjöng Lilla snigel, dessutom tonsäkert! Det har hon efter fadern sin... Annars är det mycket laga namnam, helst tatis, sås och äpple och äta bättebött med schöm (knäckebröd med smör). Sedan en vecka tillbaka så är vanligast frågan "Va gö du mamma" eller "Va e de" heeeela tiden :) Snart ska jag gå och hämta henne och börja fira helg, älskade lilla skrutt!
Nej nu är lunchen slut och jag måste göra lite nytta!

Inga kommentarer: