26 maj 2010

Fröken Leffler, skvaller, tennis osv...

Lite sammanfattning... måndagkväll med kollegorna M&C blev en trevlig tillställning som alltid! Rosévin, pizza och nachos :) det låter kanske sådär men oj va gott! Mycket skvaller blev det oxå, så skönt att känna att man kan vräka ur sig det mesta och att det stannar inom vår lilla krets - I lööv you, girls! Vår nya VD såg lite nervös ut dagen efter när han insåg att ligan varit ute hahahaha, vi skonar ingen.. Ett ytterligare resultat var att jag fick med mig min kollega M på att anmäla sig till tenniskurs, hoppas vi kommer med för sen skall serve essen in!! Ja, tennisrack och entusiasm har jag men det stoppar nog där :)
Fröken Leffler fortsätter på sin inslagna humorbana, fast en något omedveten sådan, vi får verkligen skärpa oss för ibland skrattar vi så vi gråter åt henne fast det kanske inte riktigt var tänkt så... Igår var hon ute på balkongen och när hon kom in så sa hon "uuuh, kallt, blåser... mössa!" i betydelsen att ute är det kallt och då är det bra med mössa! Hon pratar heeeela tiden och blir alldeles arg när det tar lite tid för oss att förstå. Hon lägger huvudet på sne, kliar sig i huvudet och tänker på hur hon ska få ihop det och sen drar hon igång :) Nya sånger kommer hela tiden, Lilla snigel, tänk om jag hade en liten apa, ja må hon leva osv.. sedan så är det mycket "de gå inte", hon hade tex ett himla sjå för att få på sig sina nya slimmade jeans som jag fick hjälp av min kollega M att hitta igår. Idag när jag tog på henne dom så förstår jag varför... det var inte helt lätt men hon såg ut som en riktigt stor liten tjej i dom :) Sedan har hon även lärt sig att hon är två år gammal, dock är det fortfarande lite problem med hur många fingrar man ska hålla upp... gullunge!
Slutligen, imorgon smäller det!!! C frågade förra veckan om jag ville följa med på konferensvisning kombinerat med förhandsvisning av SATC filmen och JAAAAAA, det vill jag visst det så imorgon förmiddag sitter jag i mörk bunker och njuter av film, vackra kläder och kanske även lite popcorn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jäkligt nyfiken på om du är blondin nu! Tack för härliga snackisar på AW och SATC-visningen.
Trevlig helg, kramiz C

"M" sa...

i lööööve you toooooo!