17 feb. 2009

Nätter utan Fröken Leffler

Sedan ett par veckor tillbaka hade vi planerat för en dejt lördagen den 14 februari (vilket ju så passande var Alla hjärtans dag!) och då skulle Fröken Leffler för första gången sova utan oss och istället med sin farmor. Nervös började jag bli redan i början av veckan och för att lugna mig och ge lilltjejen ordentligt med tid att vänja sig så bestämde vi oss för att åka till svärföräldrarna redan på fredagen. Resesäng var inköpt och vi packade ner alla hennes saker hon har i sängen inklusive täcke och kudde så hon skulle känna sig som hemma. Allt var ganska lungt på fredagen och hon somnade i vanlig tid, lite oroligare än vanligt men helt ok. Farmor erbjöd sig då att ta henne även denna natt och i min längtan efter att få sova en hel natt så tackade jag med en lättnadens suck ja till detta. Tanken på två hela nätter var underbar!! Och oj va gott jag sov!! Vaknade vid 4 ungefär som vanligt men somnade strax om igen. Fröken Leffler hade dock haft en lite oroligare natt för att inte tala om hennes farmor som jag inte tror hade sovit en sekund på hela nattten... Dom var dock goa kompisar och hängde ihop hela dagen så natt nummer två gick sedan alldeles galant! Jag och maken hade en toppenkväll på Restaurang Pio i Halmstad, vi drack fördrink och åt trerätters med vin till. Till förrätt marinerad hjort med chevré, saffranspicklade grönsaker, flagad mandel och honungsvinegrette, det var riktigt gott! Till varmrätt skulle vi få rosa ankbröst med pumpagratäng och lite annat men tyvärr fanns det inte minsta antydan till rosa i köttet utan det var helt genomstekt. När vi påpekade detta så sa servitrisen att hon kanske kunde fixa det men hon lät inte särskilt entusiastisk så vi struntade i det. Till efterrätt åt jag Creme Brulee, min absoluta favorit men den var i största laget så det blev nästan lite osmakligt. Kvällen avslutade vi sedan med att dricka drinkar på en bar så totalt blev kvällen fantastiskt lyckad! Sov gott gjorde vi även denna andra natt!

Inga kommentarer: