6 feb. 2009

Babyproffsen

I lördags, för snart en vecka sedan, var jag inne på Babyproffsen för första gången! Anledningen var för att titta på vagnar för det att vi funderar på att byta till en ren sittvagn och istället ha vår gamla häck till briovagn på landet och då slippa släpa kolossen fram och tillbaka. Vilken jätteaffär och vad mycket grejer dom hade!! VILKEN ÅNGEST DET GAV MIG!! Usch jag kände mig som världens sämsta mamma som inte har köpt alla dessa miljarder pryttlar till min lilla ängel... Jag antar att det är meningen för att man då skall köpa men jag ville bara gå därifrån. Vi kollade lite snabbt på vagnar, fick en Maxi Cosi på rea förevisad oss bland annat.

Känslan av att se alla dessa spacade vagnar och bredvid vår gamla vagn var ungefär som när man är i skoaffären och provar ett par fina, blanka, släta (dyra) skor och samtidigt ser sina gamla, slitna, oputsade stövlar från förra säsongen stå vid sidan om. Reaktionen blir automatiskt förnekelse, nej inte är det mina skor inte, jag är ju dessa fina, nya skor... Fast i vagnfallet så låg Fröken Leffler, löjligt lik den ena hälften av oss i den gamla vagnen och henne kan man INTE förneka för hon är världens bästa! Hon bryr sig inte heller om att hon åker i en gammal 740 till vagn medan alla andra åker ståndsmässigt :) tur för henne det!! Det hade ju varit gräsligt om man traumatiserat sitt sexmånaders barn bara för att man är snål och vägrar låta henne bli vår lilla acessoar... Hm, det lär väl snart ändra sig dock så vagnfrågan är ännu ej avslutad!

Inga kommentarer: