13 feb. 2009

Försöket i simbassängen

Igår var det dags igen. Tillsammans med mammagruppen gick vi till Valhalla för öppet babysim. Det började redan i omklädningsrummet då Fröken Leffler fick panik. Hon lugnade sig lite och jag bytte om och väntade till alla var klara i duschrummet innan vi gick dit. Snabbdusch för mig och ombyte på lilltjejen. Hyfsat lugn... Inne i simhallen var hon väldigt orolig och observant. Väl nere i vattnet blev hon jätteledsen och ville inte lugna sig förrän jag lyfte upp henne. Vi satt i trappen ner i vattnet och plaskade en stund, hon var hela tiden väldigt orolig men tack och lov fick hon inte panik igen. Till slut gick jag ut i bassängen igen och doppade hennes fötter. Till slut plaskade hon faktiskt med handen ett par gånger och accepterade att bli nersänkt i vattnet för en liten stund innan hon blev helt förtvivlad igen.
Summa sumarum så gick det betydligt bättre än de tidigare gångerna men fortfarande är vattnet, alla människor, alla ljud med mera för mycket för henne. Nu ska jag försöka i helgen i hennes farmors badkar. Det är ju lite större än hennes älskade badbalja så kanske kan det gå bra!

Inga kommentarer: