9 maj 2012

Välkommen du nya sköna fas...

Jaha, då var det igång igen! En ny fas är på visit och satt klorna i Fröken Leffler. Det har byggts upp under ett par veckor och första urladdningen var i söndags med en snabb uppföljning igår. Det mest spännande är att maken verkar följa ungefär samma mönster, när Fröken Leffler går in i ny fas är han snabb på att haka på så ibland undrar jag vem som är vem och vem som trotsar mest. Det enda sättet jag kan skilja dom åt på är djupet i rösten...

Allt på en gång känns det som: sköna nya fas, maken på nytt jobb och jag inför omorganisation på jobbet. Mycket att tänka på i alla riktningar och en kamp för att hålla mitt eget humör och tålamod i schack för att inte bli den tredje bocken bruse i kampen om herravälde över radhuset. Two is more than enough! Hoppas fasen fasar ut sig inför semestern nästa veckan annars kommer det bli en "kul" resa med mängder av välartade barn i kombination med mina två monster (barn och make) och mor/mormor tillika psykologiproffs... Tack och lov för all-inclusive och dygnet-runt bar!

Annars har Fröken Leffler varit på sitt första ko-släpp tillsammans med grannarna. Hon hade då skött sig exemplariskt så det kanske är en idé att lämna in henne där lite mer permanent :) Förutom massor med lyckliga kor hade det bjudits på mjölk och bulle och följdes sedan av fika med våffla och glass, en sockerstinn dam var det som återvände nöjd, glad och trött.

På inredningsfronten har vi nu blivit med bord! Ett runt matbord, som vi för några månader beslutade oss för att avvakta med några år tills dess dottern är något mer rumsren, står nu vackert placerat mellan pinnstolarna. Sista exemplaret och 30% rabatt var för svårt att motstå... Vaxduk är istället inhandlad! Annars fortsätter mitt huvudbry vad gäller soffa i TV-rummet, ser ännu inte hur det kan bli bra... bara till att jaga vidare. Nu har jag även kommit på att jag, förutom en herrbetjänt i sovrummet, vill ha en pigtittare på byrån. Hade helst velat ha antingen modern eller 50-talsstuk men ännu har jag inte hittat något, jakten fortsätter! (fast jag har egentligen köpstop)

Slutligen är jag inne på min tredje cykelvecka! Känner mig super-duktig när jag trampar i väg varje morgon oavsett väder och vind! Beach 2012 here I come :)

Inga kommentarer: