11 apr. 2011

Rosa!

En underbar helg har tillbringats på landet! Solen har strålat ner på våra bleka näsor och givit dessa en lätt rosa nyans. Varför det gör ont när knoppar brister? Inte så svårt att förstå när man ser träden nu, bara väntar på att få slå ut i den första neongröna vårskruden. Det bästa är att man har alla dessa veckor, månader utan drivis, isvindar, snö och grus framför sig! Gräsmattan är krattad, rabatter rensade, utemöbler framplockade. Rabarbern har börjat titta upp och jordgubbarna jag planterade ut har redan kommit upp. I lördagsmorse var det sedan premiärbesök till Solhaga Stengungsbakeri i Slöinge! Oj, va fint och så mycket gott bröd! Tycker dock att 10 kr för en fralla är i dyraste laget, det är det inte värt så det blir nog brödlimpor för 45 kr för oss framöver... Så var det då temat rosa... i lördags var maken upptagen med byalaget så lillfröken och jag åkte och inhandlade middagsmaten på Gudmundsgården i Asige. Fläsk, karré och korv, bästa kvalisorten! Efter det tog vi en tur till Stormarknaden i Heberg för att kolla gummistövlar till Fröken Leffler. Framför oss en hel vägg full med stövlar i alla färger och mönster. På två sekunder har hon identifierat och plockat fram ROSA STÖVLAR MED HELLO KITTY PÅ!!! Va tusan kom det ifrån?? Det skär i mitt hjärta när en liten, liten röst snackar nåt om genetik framför miljö men jag skyller snabbt på dagis istället. Nästa par som åkte fram var oxå de rosa men hade istället prinsessmotiv... vi enades till slut om ett par röda med vita prickar och jordgubbar på! Därefter tittade vi på solglasögon, valet stod mellan blå och rosa, inte svårt att gissa vad valet föll på! Därefter till strumpavdelningen, tre par fick hon välja alldeles själv, ett par rosarandiga, två par grå med rosa hjärtan på... slutligen galonvantar... jomenvisst ROSA skulle det absolut va!!! Jag fattar inte, jag har aldrig lyft någon färg framför någon annan, har inte vägrat rosa så det är ingen motreaktion... SUCKAR TUNGT, det är väl bara att vänja sig vid att småtjejer gillar rosa och prinsessor och stiliserade otäcka katter. Nu är helgen över och jag ser fram emot måndagsmöte på jobbet, hoppas det kommer lite intressant information!!

Inga kommentarer: