20 apr. 2010

Tung natt

Oj, efter inte så många timmars sömn sitter jag här i någon sorts dvala och undrar hur jag ska lyckas prestera någonting under dagen. Fröken Leffler har börjat hosta igen och hostar sig igenom halva nätterna, kanske att det kan vara dammet i luften för hon har inga andra förkylningssymtom alls... säger det inte så ofta men längtar faktist efter lite regn för att rensa luften lite, dock kanske vi blir "överaskade" istället som dagisfröken sa igår :)

I natt var det inte nog med att bara hosta och vakna till av en ond hals utan vid tre ville hon ha sin kära mor bredvid sängen sjungandes lilla videung och bäbä vita lamm, tre gånger trodde jag hon hade somnat och försökte smyga ut över knarrande golv men icke! Efter en dryg timme lyckades jag ta mig därifrån men då var det svårt att somna om igen.

En fråga jag ställer mig är varför vår lilla pappagris helt plötsligt ropar på mamma när det är mitt i natten, är det något som hon och hennes far har kommit överens om?? Undrar vad han har mutat henne med??

Ja, jag ska iaf fortsätta min dag i ett halvdimmigt tillstånd och längtar redan efter när jag får krypa in under dunet igen!

Inga kommentarer: