9 aug. 2012

Sköna hem!

Nu har jag gjort slag i saken! Nu har jag sagt upp min prempa på Sköna hem. För två, tre nummer sedan lovade jag mig själv dyrt och heligt att om även nästa nummer hade ett "vitt" omslag så skulle jag få allergiska anfall, hysteriska gråtattacker, utsöndra aggresivitet en masse :) eller iaf säga upp prenumerationen.... Å vad har sedan dess landat i brevlådan? "det nya vita" och nu senast var det oxå djävligt vitt... I know I judge the book by its cover men jag törstar efter färg. Dessutom inser jag att tidningen endast ger mig ångest och får mig att känna mig otillräcklig. Jag vill bli inspirerad, upplyft och motiverad och inte få mindervärdeskomplex och tycka att mitt hem är det fulaste som finns. Jag vill ha en tidning som visar "vanliga" stylish hem med en nivå som är uppnåelig för vanliga dödliga heltidarbetande familjemedlemmar, då och först DÅ kan jag tänka mig en ny prempa!
Det var skönt att få ur sig! Nu stänger vi det kapitlet och går vidare!

Inga kommentarer: