27 aug. 2010

Skojig papegoja!

Måste skriva om vad fröken sa häromdagen, glömde det igår... Jag stod i köket och fixade middag och Fröken Leffler sprang omkring och kollade sina dockor, handlade lite och annat allmänt fix som en tvååring måste ta tag i när hon kommer hem efter en dag på dagis. Sedan så kom hon förbi mig i köket, stannade upp, tittade på mig och log och sa: "Nämen hejsan", oj va jag skrattade... lite senare så satt hon med en av alla sina telefoner (läs mammas och pappas gamla avlagda) och snackades lite med sin kompis E och då kom nästa; "Åh, va härligt". Ja, tänk vad hon snappar upp från oss hela tiden, nu får man verkligen tänka sig för innan man vräker ur sig sina vanliga svordomsharanger... stackars farfar!! Kanske borde införa en krona för varje svordom till Fröken Lefflers framtida bostadskonto, då kan vi nog köpa henne en schysst tvårumslägenhet med balkong i innerstaden typ nästa år kanske :) fast det kanske är lite tidigt.... blir lite långt om hon skall fortsätta komma tassandes till oss varje natt!

Inatt kom maken hem så nu är ordningen återställd i några dagar tills dess att jag tar morgontåget till Stockholm på onsdag för utbildning och därefter tjejhelg med kompisarna med alldeles för mycket vin!

1 kommentar:

"M" sa...

hahahahahahahaha, gullunge!