29 apr. 2009

Febertopp

I snart fyra veckor har Fröken Leffler och hennes mamma varit förkylda till och från. I helgen toppades den med halsont och fullständig slagsida för mig. För Fröken Leffler kom toppen i går, tisdag, med hög feber. Vilken skillnad på liten tjej, från glad, rörlig och pratig till lugn, tyst och oerhört kelig. Jag byggde bo för henne i soffan bredvid mig och sen låg vi där hela dagen och småsov, sjöng och gosade. Hela min älskade mammagrupp skulle egentligen kommit hem till mig, mackor var inhandlade och en Key Lime paj stod i kylen men det var bara att ställa in och skyffla in pajen i frysen till på torsdag då vi skall ha valborgsmiddag :) Idag mår vi båda tack och lov bättre och det är nästan lika bra fart på henne som vanligt. Nu är dessutom sovstunden slut så nu får jag sluta skriva.

Inga kommentarer: